Roses

 
Det har hänt en hel del de senaste dagarna! Har bl.a. varit på ALV med Sandra, Alva och Johanna! Så himla kul att strosa runt där igen i den lilla sagovärlden. Man känner sig som ett litet barn när man går där. Astrid Lindgrens Värld går inte riktigt att växa ifrån, iallafall inte när man haft säsongskort där alla år som barn. :)
 
Iallafall! Idag tog Michelle och jag oss en tripp till Linköping. En lång dag.. Kom hem nu vid halv 10. Vi har shoppat och shoppat! En riktigt rolig dag helt enkelt.
 
 
Nikon D90 - Nikkor AF-S 50mm F1.4 G
 
Katarina

FINT!
Visst är objektivet bra!

Svar: Tack! Ja gu! skapligt stor skillnad på 1,4 och 1,8, fast jag måste bli lite bättre på fokusen. Har inte haft några problem med det innan, ibland tror jag det är kameran som det är fel på, men det är nog mig och att skärpedjupet är så pass kort nu med på detta objektiv. Visst går det ju att ändra, men samtidigt vill jag ha det på 1,4 :)
emmajjohanssson.blogg.se

2012-08-24 @ 12:05:52 
URL: http://brakatarina.se
Katarina

Det är svårt i ytterlägena. Man måste nästan använda stativ om man vill använda sig av 1.4. Jag försökte hålla mig ifrån just ytterlägena för skarpare bilder, alternativt köra helt manuell fokus. Det funkar bättre. (Med D90)

Svar: Okej. Men är det inte svårt att fokusera manuellt vid rörliga bilder? Jag gjorde det mycket när jag hade min D60 eftersom det varken fanns autofokus på mitt dåvarande 50mm eller en motor inbyggt i kameran, men då fotograferade jag aldrig bröllop och sådant heller. Men jag för helt enkelt öva!
emmajjohanssson.blogg.se

2012-08-24 @ 12:43:27 
URL: http://brakatarina.se
Malin

Otroligt fin bild!!

Svar: Tack! :)
emmajjohanssson.blogg.se

2012-08-24 @ 15:26:24 
URL: http://summershadow.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

  Kommentar:



Follow on Bloglovin







RSS 2.0