När inget går som man vill

 
Jag gav mig iväg på en löparrunda igårkväll som jag sa. Skulle springa 8 km. Gick superlätt.. men efter 4 km började jag få ont i magen. (brukar få ont i magen 2-3 gånger på en timmes löpning, men jag fortsätter alltid springa för att jag vet att det går över efter någon minut.) Igår däremot slutade det inte. Efter ytterligare 1 km hade jag så ont så jag började få kräkningar och det körde igång i magen något fruktansvärt. Fick tvärstanna, kunde inte ta ett steg. Ringde skjuts och blev hämtad. Haha usch alltså. Aldrig varit med om något liknande.
 
 
Tror dock det kan beror på att jag äter mycket fil. Är egentligen mjölkprotein-allergiker vilket betyder att jag inte ens kan äta laktosfritt utan ska egentligen äta soygurt (yoghurt gjort på soja) eller dricka havredryck. Dock har jag känt att det gått bättre det senaste 1,5 året. Har liksom inte känt någonting. Kvarg går jättebra att äta, men just fil har jag märkt kommer inte riktigt överens med min mage. Om det har något med allergin att göra så förstår jag inte. För då borde jag reagera lika mycket på kvargen så jag hoppas det beror på något annat :)
 
Nog om det. Idag var jag ute på en långpromenad. Benen behövde vila. Gick förbi ica på hemvägen för att köpa kvarg. Tror ni de har någon? Vet inte hur länge kvargen och keson varit slut. Iallafall sedan i fredags. Haha. Hallonen var också slut så det fick bli jordgubbar istället. Kul!  :)
 
Jennifer Doverfors

Lyx du med att du "bara" är allergisk mot mjölkproteinet ;) Här tål jag inte det eller laktos eller soya så havredrycken är inget val! ^^

Svar: Haha! Ja om man kunde kalla det "lyx" ;) Man kan ju nästan säga att jag har laktos med. Eftersom mjölkproteinet fortfarande finns kvar när laktoset är bortplockat. men vad jobbigt för dig att ha soya med! Läkarna varnade mig för att jag eventuellt kommer att få soja-allergi med för att kroppen blir lätt känslig mot det om man äter det mycket istället för mjölkprodukter. Dock gillar jag inte sojamjölken. Den är alldeles för söt. Så jag kör enbart på havredryck. Icas eller oatlys ;D
emmajjohanssson.blogg.se

2013-02-13 @ 17:27:02 
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Jennifer Doverfors

Ja sojadrycken är äckligt söt och har någon konstig eftersmak som gör mig helt torr i munnen :(
Men att bara ha mjölkprotein är helt okej ändå, visst laktosen är ju egentligen bara ett tillägg om man inte tål mjölkproteinet redan men iaf! :)
Jag utmande ödet med lite laktosfri yoghurt imorse ^^

Svar: ja det har du rätt i ;) Oj, hoppas det går bra då. Vad händer med dig om du skulle reagera? Får du ont i magen eller kliar det typ i halsen eller något annat? :)
emmajjohanssson.blogg.se

2013-02-14 @ 16:13:05 
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Jennifer på Fashioncut

Jag blir typ gasig/ont i magen och kan i vissa fall få eksem :) Men det är jobbigt nog ^^

Svar: Okej, ja fy! Då gäller det att hålla sig borta från det ;) Mina läppar svullnade alltid upp när jag åt mjölkprodukter. Såg ut som botoxläppar. Däremot hade jag aldrig ont i magen. Inte som jag tänkte på iallafall. Svullnat i halsen har jag gjort några gånger med. Du vet så det börjar sticka och klia. Men aldrig så jag inte fått luft iallafall :)
emmajjohanssson.blogg.se

2013-02-14 @ 20:23:56 
URL: http://www.fashioncut.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

  Kommentar:



Follow on Bloglovin







RSS 2.0