Spanien, Barcelona, Castelldefels

 
Nu är jag hemma från värmen. Kom hem för några dagar sedan, men har styrt med lite annat. Jobb, kalas osv. Jädrans så kallt det var när vi landade här. Stor skillnad mot när vi åkte.
 
Jag har inte haft med mig systemkameran till Barcelona så det har endast blivit mobilbilder. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkade gå och bära på den varje dag, samt att det är sjuuuukt mycket stölder i Barcelona. De varnade oss redan på flygplatsen för att ta ut pengar i automater där. Paranoid som jag är så blev jag ju skitskraj och gick och höll stenhårt i väskan där nere sen. Vilken tur att jag gjorde det. Minst 1 person per flyg från Barcelona sägs det blir rånad/ficktjuvad. Tänk då på hur många flyg det går till och från varje dag.
Vi eller snarare min syster såg en tjej som höll på att bli av med sitt bankkort. Hon hann precis att slita tillbaka det.
 
Well. Nu ska vi inte prata om det. För det var typ det enda negativa med Barcelona. (Jo, en sak till. De flesta kan INGEN engelska. Speciellt på de stora turiststråken/shoppinggatorna, vilket man kan tycka är lite konstigt.)
Till det positiva nu då; Vi bodde i en/ett lägenhetshotell cirka 1km från stranden vilket var helt okej med tanke på att vi hade en hyrbil där nere så vi snabbt och smidigt tog oss ner till stranden. Där sola och badade vi från morgon till eftermiddag. Vädret har verkligen varit perfekt. Cirka 30 grader varje dag. Inte för varmt och inte för kallt. Alldeles lagom. Vattnet var svalkande och skönt.
 
Framåt tre/fyra-tiden varje dag åkte vi tillbaka till lägenheten och fixade iordning oss för att åka in till Barcelona. Vi bodde i ett lite lugnare och finare område 2 mil utanför. Kvällarna spenderades alltså inne i storstan med sevärdheter, god mat och shopping. Det finns verkligen något för alla i den staden!
 
Så såg dagarna ut där nere iallafall. Jag skulle mer än gärna resa tillbaka dit, men nästa gång satsar vi nog på Alicante istället som vi varit sugna på ett tag nu. :]
 
 
 
 
 
 
 
 
Johanna

Härliga bilder :)

2013-10-02 @ 05:01:07 
URL: http://liveticalifornien.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

  Kommentar:



Follow on Bloglovin







RSS 2.0