Body Worlds

Äntligen får jag lite tid för bloggen. I måndags åkte pojkvännen och jag på en kryssning till Riga. Otroligt fin stad! Dock ingen shoppingstad, men det var ju heller inte därför vi åkte dit. Fyndade endast lite budgetsmink till riktigt låga priser. Resan var iallafall riktigt mysig!
 
I torsdags när jag väl kommit hem var det bara att sätta sig i bilen upp mot Stockholm igen, eller ja, Södertälje rättare sagt. Jag var på Tom Tits utställning om döda kroppar. Precis ALLT som finns i en människas kropp. Varje liten blodådra,nerv,tarm,hjärta,lunga,livmoder,njure fanns att titta på och ALLT är från människor som levt, men avlidit av olika orsaker för några år sedan. Många tror säkert att det är jätteäckligt, men jag tror inte riktigt man kan ta in att det är riktiga människor man står och tittar på, eller delar ur människokroppen. Ni vet, hjärnan, hjärnsubstansen liksom exakt allt som finns i kroppen fanns på utställningen. Det fanns olika lungor och annat där de visade en frisk och en skadad av t.ex. rökning eller cancer. Ögonen fanns kvar på de flesta människorna och till och med håret fanns kvar på en, så förutom skinnet som inte fanns kvar, utan bara vävnader så såg den nästan levande ut. Det går liksom inte föreställa sig att de har varit levande personer. De ser nästan konstgjorda ut, fastän de inte är det. Men iallafall, är ni intresserade av människokroppen så tycker jag verkligen ni ska besöka utställningen! Den var riktigt intressan.
 
Nehe nu ska jag hoppa i säng. Imorgon är det bröllopsfotografering som gäller!
 
 
Nikon D90 - Nikkor AF 50mm f/1.8 D



Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

  Kommentar:



Follow on Bloglovin







RSS 2.0