Hallååå


Nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Jobbar mycket så jag hinner inte riktigt med. Idag är jag dock ledig, ska till läkaren. Sedan måste jag packa. Ska ju till Vemdalen på söndag. Jag kan inte åka skidor och jag är livrädd för att bryta nacke, rygg och ben. En arm är okej. ;) Ska bli skönt med en veckas ledigt iallafall och jag hoppas på sol hela veckan så jag kan ta mig en brassestol och sätta mig i solen medan de andra åker skidor. :-)
Har funderat lite på att kanske uppdatera min spellista i telefonen med. Har 6 låtar jag kör om och om igen. Kan bli lite drygt med tanke på att jag ska sitta i en bil hela söndagen.

Förresten, träningen går inget bra nu! Är mest ute och går. Men jag vet att får jag bara ha dessa dagar/veckor så kommer jag snart igång igen. Har haft dem förut. Och hälsosamt äter jag hur eller hur! Däremot får jag sådant sug till att springa när jag är ute och går och snön smält bort på vissa ställen. Det är så det kryper i benen. Jag får sådan energi. Jag har en runda i skogen jag alltid går och den är inget fin, men ni vet den där underbara känslan när vårsolen tittar fram och värmer. Då känns livet så jävla bra! Ja, lite bra musik gör hälften av känslan med ;)
 
Nu tänkte jag lägga upp receptet på knäckebröden jag bakade för några veckor sedan. Haha! De är nästan för goda för att baka för jag äter upp alla på en dag. ;)

 
"Hälsoknäcke"
 
2 dl majsmjöl (jag kör på 1 dl grahamsmjöl & 1 dl majsmjöl. Har lite svårt för den starka popcornsmaken)
1 dl solroskärnor
1/2 dl hela linfrön
1/2 sesamfrön
1 tsk salt
1/2 dl rapsolja
2 1/2 dl hett vatten
 
Gör såhär:
Ställ ugnen på 150 grader.
Blanda allt, men häll i det varma vattnet sist.
Konsistensen ska vara "klistrig". Häll ut på en passande plåt, cirka 30-40 cm.
Ställ in plåten 5 min i ugnen, ta sedan ut den och skär dina rutor.
Grädda sedan i cirka 1 timme. Ta ut dem när de är torra och gyllenbruna.
 
 
Kanske lägger upp receptet på denna NYTTIGA tacopajen.
Jag vågar dock inte lova för mycket ;))
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

  Kommentar:



Follow on Bloglovin







RSS 2.0